A bizalom nyelve: kommunikáció az ingatlankezelésben

Budapest, 2025. június 6. A hatékony kommunikáció az ingatlan bérlője, valamint kezelője, üzemeltetője közötti gördülékeny együttműködés egyik sarokköve.  Az ICON által kezelt irodaépületek bérlőinek döntéshozói körében készített felmérés eredményei rámutatnak: a fejlesztések önmagukban nem elegendők – a bérlők számára kiemelten fontos, hogy tájékoztatást kapjanak a változásokról, újdonságokról. Ez teremti meg a valódi partnerséget az üzemeltető és a bérlő között. Ezeket a kérdéseket jártuk körbe az ICON szakértőjével.

A bérlők több mint háromnegyede átlagon felülinek minősítette az ingatlankezelővel és az üzemeltetővel való kommunikációt az NRC független piackutató intézet által végzett, átfogó B2B felmérés során[1], amelyet az ICON Real Estate Management által kezelt irodaépületek bérlőinek döntéshozói körében készítettek. A válaszadók szerint az információáramlás kiemelten fontos terület, amely elősegíti a hatékony problémamegoldást és a kölcsönös elégedettséget. A hatékony kommunikáció sarokkövei közé tartozik a rendszeresség, az élő csatornák használata, valamint az azonnali visszajelzés lehetősége.

A felmérésből az is kiderült, hogy a bérlők kevesebb mint fele tud az irodaházakban történő fejlesztésekről, ezért érdemes ezekről rendszeresen tájékoztatni őket e-mailen, hírlevélben, a közösségi médiában, vagy személyes találkozókon és fórumokon.  Fontos, hogy az ingatlant használók naprakész információkat kapjanak, mert ez erősíti a bizalmat és hozzájárul egy hosszú távú, partneri kapcsolat kialakításához az ingatlankezelővel. A felmérésből az is látszik, hogy statisztikai összefüggés van az ingatlankezeléssel való elégedettség és a fejlesztések érzékelése, valamint a kommunikáció minősége között. Azaz az elégedettség többek között ezen szempontokkal is együtt jár.

 „A rendszeres és átlátható kommunikációval nemcsak információt adunk át, hanem bizalmat is építünk. Az ICON-nál fontosnak tartjuk, hogy szakmai partnerekként legyünk jelen a bérlők mindennapjaiban, és személyes kapcsolaton keresztül támogassuk őket az ingatlanhasználat során.” 

–mondta Kákosy Zsolt FRICS, az ICON Real Estate Porperty Management igazgatója.

A külföldi bérlőkkel való kommunikáció során tekintettel kell lenni a kulturális különbségekre.  Ez nemcsak a nyelvi érthetőséget jelenti, hanem azt is, hogy a kommunikáció stílusának és formájának illeszkednie kell az eltérő üzleti szokásokhoz és elvárásokhoz.

[1] Az ICON Real Estate Management Kft. által kezelt irodaépületek bérlőinek döntéshozói körében készített kvalitatív és kvantitatív kutatást az NRC Kft. készítette. A kvalitatív kutatás minta száma: 19 céggel készült online mélyinterjú, mélyinterjúk ideje: 2024. május – augusztus. A kvantitatív kutatás online kérdőíves felméréssel zajlott. Mintanagyság: 107 fő, adatfelvétel ideje: 2024. augusztus – szeptember. 

Megosztás

Tovább az eszköztárra